Poruchy příjmu potravy

Tento test je vhodný především pro zjištění bulimie a psychogenního přejídání. Jeho výsledky jsou orientační, nenahrazuje odbornou diagnostickou konzultaci. K zobrazení výsledku je nutné vyplnit všechny otázky.

 

1.Mívám záchvaty přejídání, při kterých se “nacpu” mnohem víc, než je příjemné
2.Často mám silnou potřebu jíst, i když vím, že nemám hlad
3.Své přejídání často vynahrazuji různými praktikami, jako je například cvičení, hladovění, projímadlo či zvracení
4.Pokud přejídání nevyvážím těmito praktikami (cvičení, hladovění), mám velké výčitky svědomí
5.Mám často strach začít jíst, protože se bojím, že nedokážu skončit
6.Pokud už jednou “zhřeším” a dám si něco nezdravého/ zakázaného, řeknu si, že už na tom stejně nezáleží, a začnu nekontrolovatelně jíst
7.Často do sebe jídlo “házím” a přitom si ho vůbec neužívám
8.Často si říkám: Od zítřka začnu od začátku, od zítřka budu jíst už jen zdravě
9.Nenávidím se za svůj nedostatek disciplíny a často si říkám, že kdybych byl/a disciplinovanější, neměl/a bych takový problém s jídlem
10.V podstatě se cítím neustále tlustý/ tlustá
11.Moje tělo mi připadá ošklivé
12.Své tělo úplně ignoruji, nepřipadá mi ani moc tlusté ani ošklivé, zkrátka si ho vůbec nevšímám
13.Často střídám období hladovění a přejídání se
14.Když váha ukazuje víc než předchozí den, úplně mi to zkazí náladu, i když jde jen o pár gramů
15.Když dokážu kontrolovat svoji váhu, cítím se dobře
16.Mám velký strach z toho, že přiberu
17.V podstatě neustále držím dietu
18.Pokud nedržím žádnou dietu, mám špatné svědomí
19.Moje myšlenky se téměř neustále točí kolem jídla. Často se zabývám otázkami typu „Kolik jsem toho snědl/a?“, „Kolik toho mohu ještě jíst?“
20.Dělám si jídelníčky a plánuji jídlo dopředu, abych měl/a pod kontrolou, kolik toho sním a kdy
21.Počítám kalorie u všech pokrmů.
22.Hodnotím potraviny, které jím, rozděluji je na „zdravé / povolené“ nebo „nezdravé / zakázané“
23.Když sním něco z kategorie „nezdravé / zakázané“, cítím se provinile
24.Když mám záchvat přejídání, nacpu do sebe všechna možná “zakázaná” jídla.
25.Jsem na sebe velmi naštvaný/á, že nedokážu jíst jen „povolená“ jídla
26.Abych zmenšil/a pocit hladu, konzumuji nápoje bez kalorií, žvýkačky nebo cigarety.
27.Jsem na sebe hrdý/á, když se mi podaří jídlo odložit na později, i když mám hlad
28.Rád/a bych jídlo odložil/a na později, ale neumím to, protože jím v podstatě neustále
29.Když se mi podaří několik dní za sebou jíst zdravě, jsem na sebe hrdý/á. Když se pak ale opět dostaví záchvat přejídání, jsem ze sebe naprosto zklamaný/á
30.Hodnotím své dny podle toho, jestli jsem jedl/a “dobře” nebo “špatně”
31.Porovnávám své porce s porcemi ostatních lidí
32.Když jím společně s dalšími, vždy se snažím toho sníst méně než ostatní
33.Nedokážu nechat jídlo nedojedené, i když jsem už úplně plný/á
34.Nejraději bych vše dojedl/a okamžitě, nedokážu si jídlo vzít s sebou, mít ho doma nebo si ho navařit do zásoby
35.Mám obavy ze švédských stolů a akcí a událostí se spoustou jídla (např. oslavy, svátky)
36.Je pro mě těžké si uvědomit, že jsem sytý/á
37.Často pociťuji nekonečnou touhu po jídle a mám pocit, že nedokážu přestat jíst
38.Jím potají
39.Když jím potají, úplně zapomenu na svoje stravovací návyky a jím úplně jinak, než bych jedl/a před ostatními
40.Jít se koupat do bazénu nebo na koupaliště je pro mě mučením, protože tam každý uvidí moje tělo
41.Když jsem vyčerpaný/á, místo odpočinku jím
42.Jím, když nedokážu vydržet nějaký nepříjemný pocit (například napětí, nervozita, vnitřní pocit prázdnoty, smutek, nejistota).
43.Sním o tom, že se jednoho dne něco zázračně změní a já budu moci jíst normálně
44.Moc rád bych věděl/a, jaké to vlastně je, jíst “normálně”
45.Všechno by bylo v pořádku, kdybych konečně měl/a svou vysněnou váhu
46.Kvůli svému přístupu k jídlu se často cítím izolovaný a nepochopený
47.Beru spoustu věcí velmi osobně a často se cítím provinile
48.Často mám pocit, jako bych byl/a v nějaké bublině nebo za skleněnou stěnou
49.Snažím se působit navenek jinak, než jak se cítím, často zapírám své pocity
50.Snažím se vše dělat naprosto perfektně, jak je to jen možné
51.Často uvažuji černobíle
52.Někdy mám pocit, že ať se snažím sebevíc, nikdy to není dost, nikdy to není správně
53.To, jak jsem se sebou spokojený/á, závisí na tom, co si o mně myslí ostatní
54.To, jak jsem se sebou spokojený/á, závisí na tom, co si o mně myslí ostatní.